Onghena Opticiens‎

Onghena: grafisch ontwerp met een heldere kijk

Wie een bril zoekt in het Waasland, kan niet om Onghena Opticiens heen. Het familiebedrijf, dat sinds 1973 gedreven is door het vak en het ambacht, daagde ons uit om een complete branding te ontwikkelen, en niet zomaar eentje. De nieuwe huisstijl moest design en exclusiviteit uitstralen, net zoals de campagnes en acties die wij een creatieve toets mochten geven. En dan waren er nog de subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.be met elk hun eigen doelgroep

Intake & onderzoek

Onghena Opticiens‎ en Lavagraphics werken al enkele jaren samen. We kennen de familie door en door en spelen naadloos in op hun ideeën. In nauwe samenwerking met Onghena Opticiens legden we de doelgroepen en de customer journeys vast, zetten we de communicatiekalender uit en planden we de nodige acties. De subbrands Onghena Kids, Sun Gallery en Weblens.be werden in de markt gezet met elk een eigen stijl.

Dat de nieuwe Onghena Opticiens‎ identity niet onopgemerkt bleef, bewijst het feit dat ze vlak na de lancering aandacht kreeg in Kwintessens magazine 1/2015, een periodiek die focuste op design en mode. Het magazine werd uitgegeven door Flanders DC, dat eerder bekend stond als Design Vlaanderen.  

 

Ontwikkeling & productie

We creëerden een totaalbranding die met een vleugje goudfolie tot in het kleinste detail design en exclusiviteit uitstraalt. Logo, belettering, briletui en brildoekjes, draagtasjes, presentatiestukken ... alles ziet er eersteklas uit.

Onghena Opticiens werkte zijn customer service uit, dat een eigen label ‘Onghena ☘you’ kreeg. Klanten worden voortaan benaderd in een eigen 'customer service' stijl . Welkom bij de Onghena club!

Voor de algemene communicatie over onder andere opendeurdagen, acties en advies ontwikkelden we een format dat herkenbaar is, maar door een eigen invulling toch steeds weer de nieuwsgierigheid opwekt.

Verder creëerden we een driemaandelijks magazinekrant voor Onghena waarin alle trends en nieuwtjes op vlak van brillen en lenzen de revue passeren.

Voor Onghena Kids haalden we het kind in ons naar boven en gingen we gretig aan de slag met kleurpotloden.

Resultaat: een subbranding met een eigen kleurenpalet en een reeks illustraties die verschillende thema's een kleurrijke toets geven. De subbranding en illustraties komen terug in de aparte kinderhoek in de winkel, maar ook op brildoekjes, -spray en -doosjes zodat de kinderen hun eigen setje hebben.

Activatie

We stonden niet alleen in voor het bedenken en uitwerken van de verschillende acties, maar zijn tot op heden Onghena’s vaste communicatiepartner. We stellen een communicatiekalender op met verschillende vaste momenten en thema’s en ontwikkelen hiervoor de nodige creatieve campagnes en commerciële acties. Het resultaat?

Een perfecte mix tussen brede verspreiding en doelgerichte klantencommunicatie.

Stencil

“Ze begrijpen voor welke stijl we staan en welke koers we willen varen. We kunnen ons geen betere partner voorstellen.”

Pieter Onghena - Zaakvoerder

Wat kunnen we voor u doen?

Op zoek naar een nieuwe naam, een nieuwe identiteit of een creatieve publicatie. Wil je eindelijk de communicatiestrategie in lijn krijgen,…

Contacteer ons

Laat naam en nummer achter en u hoort nog van ons.