Kunstenparcours Coup De Ville

Coup De Ville

Branding voor kunstenfestival Coup De Ville

Elke drie jaar verandert de binnenstad van Sint-Niklaas in het brandpunt van actuele kunst. Coup De Ville heet zoiets. Kunstenplatform WARP organiseerde dit nazomerse kunstenfestival alweer voor de derde keer, met een kunstroute in het centrum van de stad alsook een uitgebreid randprogramma met artist talks, performances, lezingen en concerten.

Lavagraphics stond in voor de branding

Aan de hand van het logo en campagnebeeld van Joris Ghekiere ontwierpen we een herkenbaar beeld voor affiches, flyers en advertenties. Een heldere stijl die we ook vertaalden naar banners, raamstickers, tickets, signalisatie (vlaggen en locatieaanduidingen) en katoenen draagtassen. Noem het gerust een visuele coup op het straatbeeld van de Wase hoofdstad, die WARP-groen kleurde. 

Verder tekende Lavagraphics het routeplan, met op de achterkant een wordcloud per kunstenaar om de bezoeker op weg te helpen. Ook lidkaarten, buttons en uitnodigingen gaven we vorm. 

Een Kinderkunstenboek

Deze editie van Coup De Ville bevatte voor de eerste keer ook een kinderkunstendag. En naar aanleiding daarvan verschijnt er in het najaar bij Borgerhoff & Lamberigts een Kinderkunstenboek, vormgegeven door Lavagraphics.

 
Drukwerk Coup De Ville

“Lavagraphics heeft substantieel bijgedragen tot een succesvolle derde editie van Coup De Ville 2016. Voor herhaling vatbaar.”

Stef Van Bellingen - Curator
Stadsplan Coup De Ville
Uitnodiging Coup De Ville
Totebag Coup De Ville
Vlaggen Coup De Ville

Wat kunnen we voor u doen?

Op zoek naar een nieuwe naam, een nieuwe identiteit of een creatieve publicatie. Wil je eindelijk de communicatiestrategie in lijn krijgen,…

Contacteer ons