We've printed all the best for 2017!

Communicatie moet blijven hangen, en dat is voor meer triviale zendingen zoals de vele kerst- en nieuwjaarswensen die op uw schouw staan niet anders. We streven er steeds naar om origineel uit de hoek te komen en onze ambitie voor 2017 vormt hierop geen uitzondering.

Content strategie

Nieuwe en oude banden aanhalen. En onze klanten inspireren om te gaan voor een campagne waar meer in zit, die activeringskracht heeft. Dat is de strategie aan de basis van onze typografische trip. Een creatieve team effort, het aangename aan het nuttige koppelen én maximale output scheppen, waren dan weer de doelstellingen.

Het bedenken van de strategie
Het bedenken van de strategie

Content creatie

Onze ambitie voor 2017 laat zich vertalen in zes klankwoorden:

  1. Er VLAMmend tegenaan gaan
  2. Communicatie die er BOENK op zit
  3. KNALlende resultaten
  4. Concepten die -KLETS- aankomen
  5. Uw bedrijf of merk uit de massa doen POPpen
  6. U een reden geven om op de BOEMel te gaan
Letters uitzoeken
Letters uitzoeken

De verfrissende eenvoud van deze klanken en de goesting om iets te maken bracht ons bij Kastaar, de 'analoge printfaktorij' uit Antwerpen - dikke merci An & Stoffel! 

Persen instellen en inkt mengen
Persen instellen en inkt mengen

Het minutieuze letterzetten en de eerlijkheid van de drukgang sluiten naadloos aan bij onze ambities voor 2017. Het resultaat van deze samenwerking is een reeks typografische kaarten, van en door het hele Lavagraphics-team.

Het drukproces
Het drukproces

Content delivery

Na strategie en creatie komt activatie. Hoe vergaart onze boodschap maximale aandacht? En kan het bereik van onze kaarten het aantal postzendingen overstijgen?

Onze vaste partners en klanten krijgen onze ambities via de postbode, want de band met hen is ons dierbaar. Maar we willen onze goesting ook indirect naar buiten brengen, 2017 style. Achter al die volgers, influencers, nieuwsbriefabonnees en terloopse surfers schuilen namelijk tal van opportuniteiten. Op voorwaarde dat we hen inspireren, top-of-mind worden of net op het juiste moment in hun blikveld 'POPpen'.

Onze ambitie voor 2017 vertaald in zes klankwoorden
Onze ambitie voor 2017 vertaald in zes klankwoorden

Om dus onze kaarten ook buiten de brievenbus bereik te geven, lanceerden we voorafgaand aan de zending een teaser op social media, op de voet gevolgd door een making of-video. Waarbij we meteen aandacht triggerden voor de tips & advies op onze site. Verder ging er naar een breder publiek een mailing ondersteund door een call-to-action naar deze post. Door onze bestaande mediakanalen ook in te schakelen krijgt de boodschap een langere levensduur én kunnen we op meerdere niveaus communiceren.

Benieuwd wat onze ambitie voor jou kan betekenen?

Of zin in een inspirerend gesprek? Get in touch!


Workshop: An & Stoffel
Kastaar - analoge printfaktorij
Camera & montage: Jeroen De Wilde

Naar overzicht
Dries Van haver
Strategic Partner

Managing/strategic partner, projectmanager, strateeg en bewaker-met-arendsoog van uw online communicatie.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak