Wees vriendelijk voor mobiel

Feit: de zoektocht naar een dienst of product verloopt voor 85 % via Google. En sinds 21 april 2015 houdt Google in z'n zoekresultaten ook rekening met de 'mobielvriendelijkheid' van websites. Hoe 'mobile friendly' is uw site eigenlijk?

Mobile friendly webdesign
Mobile friendly webdesign

De tendens is dat het zoekverkeer via mobile devices dat via desktop gaat overstijgen. Met andere woorden, dat surfers sneller iets Googlen op hun smartphone dan op hun computer. Logisch, die smartphone hebben ze altijd bij de hand.

Google zal daarom op z'n mobiele app de mobielvriendelijke websites bevoordelen, omdat je als surfer op die sites gegarandeerd een prima weergave van de content krijgt. Meer nog, Google gaat penalties toekennen aan sites die niet of minder mobile friendly zijn. En bedrijven in pakweg de retail kunnen zo'n penalty wel missen als kiespijn.

Is uw website vriendelijk 'voor mobiel'?

Google gebruikt het label 'Voor mobiel' - wat synoniem staat voor een goeie score voor mobielvriendelijkheid - en ontwikkelde zelfs een tool om te testen hoe mobielvriendelijk een site wel of niet is.

Een hoge ranking in Google wordt dus voortaan ook device-afhankelijk. Is uw site niet responsive, dan gaat dit ten koste van uw ranking op mobile devices. Waardoor u online moeilijker te vinden wordt...

Naar overzicht
Dries Van haver
Strategic Partner

Managing/strategic partner, projectmanager, strateeg en bewaker-met-arendsoog van uw online communicatie.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak