Wat is brand personality en hoe helpt het uw bedrijf groeien?

Een van de krachtigste elementen van uw merk is de persoonlijkheid ervan. Of u nu uzelf in de markt zet, een kleine start-up bent of doorwinterde onderneming met jaren expertise: elk merk heeft nood aan een eigen persoonlijkheid of merkidentiteit.

De persoonlijkheid van uw merk uit zich in elk facet van uw branding
De persoonlijkheid van uw merk uit zich in elk facet van uw branding

We schrijven merken onbewust menselijke persoonlijkheidskenmerken toe en hoe groter de overeenkomst, hoe sterker de band tussen merk en doelpubliek. U denkt dus maar beter bewust na over de brand personality van uw merk of onderneming.

Waarom brand personality belangrijk is:

  • Een sterke identiteit zorgt voor herkenbaarheid en blijft langer in het geheugen hangen.
  • Mensen hebben meer sympathie voor een merk waarin ze zichzelf herkennen.
  • Een sterke band tussen klant en merk verhoogt de betrouwbaarheid van uw merk en resulteert in meer waardevolle klanten.
  • Met een duidelijke merkpersoonlijkheid onderscheidt u zich van uw concurrenten.

“Maar hoe ontwikkelen we een eigen sterke merkidentiteit?”

De persoonlijkheid van uw merk uit zich in elk facet van uw branding:

Tone of voice: zorg voor een eenduidige stijl in al uw teksten en niet alleen op uw website. In iedere blogpost, mailing, social media post, direct mailing of advertentie weerklinkt uw unieke tone of voice.

Beeldtaal: of u nu kiest voor fotografie, illustraties, motion graphics of video, kies voor een herkenbare beeldtaal die aansluit bij de visie én inhoud van uw merk.

Visuele stijl: een helder brand book is key. Duidelijke richtlijnen over kleurgebruik, lettertypes, stijlelementen … vermijden een allegaartje aan stijlen.

Storytelling: de emotionele hartslag van uw merk mag niet ontbreken. Waarvoor staat u? Welke oplossingen biedt u en welke waarden staan centraal? Uw storytelling omvat alle raakpunten met uw klanten.

Bedrijfscultuur: door de algemene werksfeer en de band tussen collega’s en werknemers te delen met uw doelpubliek, begrijpen klanten beter wat u precies doet, maar ook hoe en waarom.

In elk van bovenstaande puntjes speelt consistentie een belangrijke rol.

Wist u dat er minstens zeven contactmomenten nodig zijn alvorens u bij potentiële klanten in het geheugen gegrift staat?

Wilt u meer loyale klanten of wilt u de persoonlijkheid van uw merk een boost geven? Wij analyseren uw huidige branding en creëren een sterke merkidentiteit. Of bestaat uw merk enkel nog in een businessplan? Wij geven uw idee extra persoonlijkheid voor een krachtige lancering. Samen met u zetten we uw merk of bedrijf in de markt op een doeltreffende manier: onderbouwd, consistent en gericht op uw klanten.

Ontdek hoe wij het aanpakten voor Nature Favours en Capital Talent.

Naar overzicht
Chiel De Cuyper
Design & Project Management

Chiel heeft een vol decennium ervaring op de teller, die hij bij Lavagraphics verzilvert op het gebied van projectbeheer en grafisch ontwerp.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak

Laat naam en nummer achter en u hoort nog van ons.