Twaalf tips voor betere online verkoop

Goesting om de sales van uw webshop te boosten? Onderstaande twaalf tips geven alvast de voorzet.

Boost de sale van uw webshop
Boost de sale van uw webshop
  1. Focus op duidelijkheid en eenvoud. Het slechtste wat u kan doen is de potentiële koper te bombarderen met informatie en hem of haar zo te desoriënteren.
     
  2. De bezoeker wil iets kopen van u. Maak dan ook voor uw klant het koopproces zo eenvoudig mogelijk - en niet zozeer voor uzelf.
     
  3. Wees uzelf in uw aanpak. Zorg dat uw shop het verlengde is van uw bedrijf of persoonlijkheid.
     
  4. Test en analyseer uw webshop. Waarom gaan bezoekers niet tot een aankoop over? Gebruikt u degelijk beeldmateriaal? Is de checkout niet te complex?
     
  5. Luister naar uw markt. Maar volg ook uw instinct bij het implementeren van marktsignalen. Elke shop vergt immers maatwerk. U kent uw klanten het best en weet dus hoe voor hen de shopervaring zo aangenaam mogelijk te maken. 
     
  6. Hou uw klanten en bezoekers in the loop. Zorg voor betrokkenheid als u pakweg een nieuw product lanceert.
     
  7. Werk met kwalitatief en écht beeldmateriaal. Zorg voor een connectie tussen de bezoeker en wat hij of zij ziet op uw site. Een lookbook (bv. VA-TOUT) waarin u het product in een lifestylesetting plaatst, helpt een klant de vibe van uw brand te begrijpen.
     
  8. Investeer in customer service. Een goeie klantendienst kan een ontevreden klant terug gelukkig maken in plaats van nog ontevredener. Vergissen is menselijk en achter al die shops schuilen gelukkig nog altijd mensen.
     
  9. Deel uw verhaal. Klanten lezen graag over de mensen achter het product. Doe er iets mee. Jeff Sheldon (Ugmonk) geeft alvast het goeie voorbeeld.
     
  10. Vergeet ook uw bestaande klanten niet. U bent uiteraard altijd op zoek naar nieuwe klanten, maar bestaande klanten zijn makkelijker te overtuigen. Upselling is een vorm van klantenbinding.
     
  11. Stel een communicatieplan op. Plan op geregelde tijdstippen updates, acties, nieuwe producten, enzovoort. 
     
  12. Denk multichannel. Want het klantproces verloopt niet alleen op verschillende apparaten, maar ook via diverse kanalen.
Naar overzicht
Dries Van haver
Strategic Partner

Managing/strategic partner, projectmanager, strateeg en bewaker-met-arendsoog van uw online communicatie.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak