Trends in Logodesign

Op de site van Logolounge.com werden door grafische ontwerpers wereldwijd in 18 maanden tijd meer als 35000 nieuwe logo's verzameld. Bill Gardner bekeek ze allemaal en kon daaruit enkele kenmerken distilleren.

Kleuren mogen terug vrolijk en helder zijn. Dit straalt -in contrast met de crisis- optimisme en zekerheid uit. Logo's worden complexer opgebouwd uit verschillende componenten waarbij gespeeld wordt met textuur, lagen en vormen. Hierdoor krijgt typografie een belangrijke rol om de boodschap van het logo direct en duidelijk over te brengen.

Groen geniet niet langer de monopoliepositie onder de eco-merken. Frisse, opgewekte kleuren winnen steeds meer terrein.

De stabiele volle kleurvlakken worden alsmaar meer vervangen door dynamische vormen bestaande uit verschillende fragmenten Aan de hand van sterretjes, verschuivingen, pixels en vuurwerk wijzen bedrijven op hun flexibiliteit en enthousiasme waar vroeger vooral betrouwbaarheid centraal stond.

bron: logolounge

Logodesign Trends
Logodesign Trends
Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.