Tijd voor een nieuw logo?

Bepaal eerst en vooral waarom u de tijd rijp acht voor een nieuw logo. Een fusie, een nieuw marktaandeel of gewoonweg een nieuw bedrijf, bijvoorbeeld. Essentieel is dat uw logo en bijgevolg ook huisstijl stroken met uw bedrijf/de realiteit.

Enkele logo schetsen
Enkele logo schetsen

Zet uw bedrijf in op innovatie?

Dan moeten uw logo en huisstijl die innovatie uitstralen. Want ze zijn vaak de eerste kennismaking van een (potentiële) klant met uw business. Zonder dat u er persoonlijk bij bent om uw verhaal te vertellen. Het belang van de eerste indruk, dus. Never judge a book by it's cover? Vergeet het maar.

Is uw bedrijf bedrijf toe aan een nieuw logo?

Okay, maar waarom? Een nieuw logo of naamswijziging zonder welbepaald doel is een pure uitgave, geen investering. En dit laatste moet een streefdoel zijn. Investeren in een logo of huisstijl is investeren in de toekomst. Want een sterk logo in combinatie met een goeie huisstijl vertelt een consequent verhaal. Uw verhaal.

Tips voor logo's

  • Zorg dat uw logo het doelpubliek aanspreekt
  • Zorg ervoor dat uw logo blijft hangen (herkenbaarheid is een belangrijke factor)
  • Vermijd trends (Coca Cola en Nike worden beter met de jaren)
  • Hou het eenvoudig. Een logo moet immers inzetbaar zijn op verschillende communicatiedragers. Zorg dus dat uw logo zowel online als offline overeind blijft.
  • En last but not least: neem een professioneel bureau onder de arm

Benieuwd? Neem contact met ons op. Maar geniet eerst van uw pastis, boek en welverdiende vakantie. En wanneer uw terug bent, maken we graag tijd voor u vrij.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak