Strategie is alles

Je wilt graag een nieuwe website en huisstijl? Simpel, je vraagt enkele offertes bij communicatiebureau's, gaat voor de beste en de kous is af. Of niet?

Een goeie communicatiestrategie is een solide basis voor de groei van je organisatie
Een goeie communicatiestrategie is een solide basis voor de groei van je organisatie

Het nut van een goede strategie

Drie maanden later. Het budget is op, maar de site is nog niet af. Het bureau dat je inhuurde maakte een verkeerde inschatting van je budget. Of het uitwerken van die nieuwe huisstijl neemt veel meer tijd in beslag dan gepland en bovendien zat de huisstijl er in de eerste feedbackrondes volledig naast. En o ja, je moet zelf voor content zorgen, maar daar heb je helemaal de tijd niet voor. En als je website er eenmaal is, heb je geen budget meer om te communiceren over de launch.

Om maar te zeggen dat een goeie communicatiestrategie belangrijk is. Zoek dus in de eerste plaats een bureau waar het mee klikt en dat je vertrouwt. Want het is de bedoeling dat het bureau jou goed leert kennen, en omgekeerd. Alleen zo bekom je een eindresultaat binnen vooropgesteld budget en doelstelling. Als je bureau precies weet wat je wilt, kan het de juiste offerte maken. Eentje waarbij er later geen lijken uit de kast vallen.

Wat je communicatiebureau moet weten over jou:

  • Waarvoor staat je bedrijf en waar wil je heen? Wat doe je en waarom?
  • Wat zijn je doelstellingen?
  • Welke doelgroep wil je bereiken? Wat wil die doelgroep?
  • Wat is je stijl? Welke look & feel zoek je?
  • Welke content is er al en welke nieuwe content wil je maken? En hoe ga je dat doen?
  • Welk budget heb je in gedachten en welke doelstellingen kan je bereiken met dit budget?

Een goeie communicatiestrategie is een solide basis voor de groei van je organisatie. Vele bedrijven lanceren een campagne zonder heldere visie. Door duidelijke doelen en prioriteiten te stellen en door in te spelen op veranderingen, zorg je dat je bedrijf koers houdt en groeit. Een communicatiestrategie helpt om je toegevoegde waarde te bepalen en aantrekkelijk te blijven voor je klanten. Iets waar je op terugvalt om je resultaten te verbeteren.

Naar overzicht
Sara Roels
Production planning

Productie planner overzichtsbewaarder en procesmatig denker,… challenger van uw communicatieplan.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak