Quanta Costa?

Uw communicatiebudget is een puzzel die u niet zomaar legt. De gouden formule om een waterdicht budget te berekenen, bestaat spijtig genoeg niet. Er spelen heel wat factoren mee.

Een mooi en sterk uitgewerkt resultaat vraagt tijd
Een mooi en sterk uitgewerkt resultaat vraagt tijd

Maar hoe bepaalt u dan best uw communicatiebudget?

  • Werk samen met een communicatiebureau dat een transparante aanpak en een open communicatie hanteert.
  • Een groter budget, betekent niet noodzakelijk betere resultaten als u in het wilde weg communiceert.
  • Bepaal op voorhand de strategie en doelstellingen. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.
  • Focus en leg de prioriteiten vast. Niet alles moet in één keer gebeuren.
  • Werk in sprints zodat u controle behoudt over het budget en tijdig kunt stoppen of een pauze kunt inlassen.
  • Bepaal de relevante media en hoeveel budget u hiervoor nodig heeft.
  • Een sterk uitgewerkt resultaat vraagt tijd, weeg steeds af of u eigen tijd dan wel budget kan vrijmaken.
  • Wees open over de beschikbare middelen zodat uw communicatiebureau rekening kan houden met uw budget en verwachtingen.

Wilt u een groot deel van uw doelgroep bereiken?

Dan moet u bereidt zijn om hierin te investeren, want juist die laatste diehards zijn moeilijk te bereiken.
Zorg er dus steeds voor dat het budget in overeenstemming is met uw doelstellingen.

Of omgekeerd:

Als het budget niet aangepast kan worden, pas dan uw doelen aan.

Hulp nodig bij het bepalen van uw strategie en doelstellingen? 

We starten iedere samenwerking met een ontmoeting waarbij we de tijd nemen om naar u te luisteren. 

Naar overzicht
Sara Roels
Production Planning

Productie planner overzichtsbewaarder en procesmatig denker,… challenger van uw communicatieplan.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak