Out of office? Maak er iets van

Vakantie? Vergeet je out of office-boodschap niet. Maar maak 'm niet te standaard (lees: saai). Integendeel, de vakantieperiode is een uitgelezen moment om eens wat luchtiger en losser voor de dag te komen. En als je het goed aanpakt, kan dat banale bericht wel eens een glimlach op het gezicht van de klant/ontvanger toveren. Die er meteen een reden bij heeft om klant te blijven... Hieronder een handvol tips.

Vakantie? Vergeet je out of office-boodschap niet
Vakantie? Vergeet je out of office-boodschap niet
  • Schrijf wat je echt aan het doen bent op dat moment. Fietsen in de Balkan, schuilen voor de regen in Schotland, verbranden in Benidorm, je laten afzetten in een Tunesische souk, you name it.
  • Gebruik humor. Spreekt voor zich. Zie hierboven.
  • Deel een 'terwijl je wacht op mijn terugkeer'-verrassing. Deel een blogpost of tease met iets dat in de pijplijn zit.
  • Geef antwoord op vaak gestelde vragen. Waar vindt de klant meer info over je producten? Wanneer ben je terug uit vakantie? Wie kan de klant bereiken in dringende gevallen?

Vakantie betekent niet dat je even niet begaan bent met je klanten en hun zaak. Je afwezigheidsassistent dient om dat te bevestigen.

Naar overzicht
Chiel De Cuyper
Design & Project Management

Chiel heeft een vol decennium ervaring op de teller, die hij bij Lavagraphics verzilvert op het gebied van projectbeheer en grafisch ontwerp.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak