Maak je website beter dan goed

Pakkende beelden. Creatief kleurgebruik. Flitsende video’s en grappige animaties. Duizelingwekkend design. Het zijn allemaal factoren die je website een smoel verlenen. Maar écht goeie sites hebben één ding gemeen.

Copy voor web is andere koek
Copy voor web is andere koek

Volgens AG Consult, dat al hònderden websites aan AB-testen onderwierp, brengen aanpassingen (lees: verbeteringen) in webcopy gemiddeld vijf keer meer op dan wijzigingen in het webdesign.

Vijf keer meer... we moesten het ook vijf keer lezen.

Dat ene ding wat goeie sites dus gemeen hebben, is straffe webcopy. We strooiden eerder op deze pagina’s met inhoudelijke tips voor sterke webteksten, maar weet ook dat webcopy resultaat moet leveren, met name:

  • De vragen van je bezoekers beantwoorden. En snel wat
  • Je merknaam bovenaan de Google zoekresultaten katapulteren
  • Meer offertes en verkoop genereren
  • Vermijden dat (potentiële) klanten je moeten bellen met steeds dezelfde vragen

En liefst nog alle vier tegelijk. Kan jij zelf goeie teksten pennen? We twijfelen er niet aan. Maar schrijven voor het web is andere koek. Neem daarom een professionele copywriter onder de arm voor het geschreven gedeelte van je webstek. En ga voor beter.

Naar overzicht
Sam Van Wesemael
Creative Writer

Copywriter/pennenlikker van Lavagraphics. Vertaalt de input van de klant naar heldere copy en denkt mee in het creatieve proces.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak