Lasermarketing in de versafdeling

Pech voor de verzamelaar van de kleine fruitstickertjes maar een grote win voor de natuur. Meer en meer supermarkten laten het stickerlogootje achterwege en merken hun koopwaar door middel van lasertechnologie. Direct op de verpakking, door de natuur voorzien: de schil.

'Natural branding', een techniek waarbij sterk gebundeld licht kleurpigment in de buitenste schil verwijdert en zo een 'print' nalaat die niets afdoet aan de levensduur of voedingskwaliteiten van het stuk fruit of groente. Evenveel branding met beduidend minder CO2-productie, plastic en energie. Momenteel liggen er reeds voorzichtige pogingen in de rekken (check de bioshops, vooral in Nederland en Zweden) maar eens Marks & Spencer op de kar springt kan het wel eens snel de standaard worden.

Het volledige artikel vind je hier.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.