Inhoud is goud

In tijden waar de eerste lijn van communicatie digitaal verloopt, is de inhoud van je boodschap cruciaal. Meer nog dan de eerste indruk bevestigt die inhoud je reputatie én behartigt hij de relatie met je bezoekers.

‘content’ als motor voor je branding
‘content’ als motor voor je branding

‘content’ als motor voor je branding

Eens structuur, functionaliteit en vorm zijn opgezet, wordt ‘content’ een motor voor je branding.

Durf gerust een kritische bril op te zetten en tekst en boodschap regelmatig tegen het licht te houden. Bekijk deze vanuit het oogpunt van de bezoeker op je website. En vraag je af of hij/zij de juiste informatie te zien krijgt.

Maak je tekst aangenaam om lezen

Een goeie tekst moet de nodige keywords bevatten om hoog te scoren op de Google-rankings. Maar bovenal moet hij ook aangenaam leesbaar en bevattelijk zijn. Je teksten worden immers gelezen door mensen, niet door zoekmachines. Een moeilijke evenwichtsoefening, zeker voor klanten met een technisch profiel. Laat je daarom bijstaan door een copywriter, liefst een met (sector)kennis van zake.

Als je basisteksten er liggen, is het een kwestie van consistent en regelmatig te schrijven. Te schrappen en herschrijven.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak