Huisstijl in beweging

In den beginne was er print. Je logo op naamkaartje, briefpapier en envelop en je was vertrokken. Later kwam daar een website bij. Een wereld van mogelijkheden ging open. En hoewel de overgang van offline naar online veel weg had van een aardverschuiving, bleven de looks eerder statisch. Want van een logo blijf je af, toch?

Huisstijl in beweging
Huisstijl in beweging

Tot nu. Want nu maken video en animatie hun intrede. Mede door de komst van CSS3 krijgen animaties meer kansen in de browser. En springen grote spelers zoals Facebook en Tumblr op de kar. Moet een profielfoto per se statisch zijn?

Video-animatie als vierde pijler

Aan de heilige drievuldigheid van de huisstijlgids - logo, typografie en fotografie - kunnen we dus een vierde grote pijler toevoegen: video-animatie. Flitsend en dynamisch, dus ideaal om een jong doelpubliek aan te spreken. Maar evengoed langzaam en subtiel om een prestigemerk te ondersteunen.

Uiteraard is deze hele beweging - pun intended - niet nagelnieuw. Merken als MTV laten hun logo al sinds de nineties over het scherm rollen en springen. Wél nieuw is dat door nieuwe technieken en evoluties deze mogelijkheid binnen ieders bereik komt.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak