Goeie CRM = doelgerichte communicatie

Een CRM (= Customer Relation Management) is geen Excel-lijst. Je adresboek in Outlook is dat evenmin. Kies daarom voor een CRM-tool die je kan integreren met je commerciële tools. Het zal je snelheid van communiceren alleen maar ten goede komen.

Stel je voor: je brengt een nieuw product op de markt. De mailing, inclusief mooie visuals en goed geschreven teksten, staat in de startblokken klaar. Maar wanneer je wilt verzenden, merk je dat je lijst met bestemmelingen gedateerd is. Je nieuwste klanten en prospecten gaan je mail mogelijks niet ontvangen. En zo loop je verkoop aan nieuwe klanten, upselling aan bestaande klanten mis. 

Note: je websitebouwer kan ervoor zorgen dat ook je webshop-klanten automatisch in je mailtool terechtkomen. Zo kan je ook hen steeds informeren over nieuwe producten en aanbiedingen, of hen meenemen in het making-of proces, enzovoorts.

Waarom is een CRM integratie een must?

Volgens een studie van VentureBeat levert e-mail marketing van alle marketingkanalen de hoogste return-on-investment. Het succes van die mailmarketing hangt voornamelijk af van hoe goed je je contacten beheert. Mails sturen naar contacten die helemaal geen interesse hebben voor een product, zal je alleen maar klanten kosten.

Zorg daarom voor een integratie met je CRM-tool en beheer je klanten van daaruit. Je CRM is niets minder dan het kloppend hart van je onderneming en houdt je mailinglist altijd up-to-date. Bovendien biedt je CRM extra informatie over een persoon, project, bedrijf of issue. Wanneer deze persoon opnieuw contact opneemt, beschik je dus over een heleboel achtergrondinfo. En krijgt de de klant een betere service, waardoor hij of zij zich beter geholpen voelt…

Naar overzicht
Dries Van haver
Strategic Partner

Managing/strategic partner, projectmanager, strateeg en bewaker-met-arendsoog van uw online communicatie.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak