Get Happy

De Superbowl in America staat bovenaan het lijstje day's-to-look-forward-to in de US of A. Misschien nog meer dan de sportieve prestaties worden de halftime commercials zwaar gehyped. Met prijzen die tot in de miljoenen lopen voor 30 seconden runtime kan je als merk er dan ook maar boenk op zitten.

Volkswagen promoot de nieuwe beetle onder de slogan 'Get In. Get Happy.' Even was er sprake het filmpje te weren uit de selectie omdat er een te racistisch, karikaturaal beeld van de jamaicaan werd opgeworpen. Resultaat: al meer dan anderhalf miljoen hits op Youtube èn tonnen extra gratis aandacht voor het merk in de media. Nu ook Dr. Wykeham McNeill - minister van toerisme en entertainment van Jamaica - zich positief uitspreekt over het reclamefilmpje en iedereen oproept om in contact te komen met je innerlijke happy Jamaicaan lijken ze bij VW hun filmpje gewoon te mogen tonen aan het Superbowl-kijkbuispubliek.

Bron: Superbowl commercials

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.