Font power voor je merkidentiteit

Iedereen heeft een eigen handschrift. En dat handschrift zegt iets over je persoonlijkheid. Ook bedrijven hebben een handschrift, namelijk de corporate typeface.

Font power voor je merkidentiteit
Font power voor je merkidentiteit

Een corporate lettertype is voor je merkidentiteit even belangrijk als een beeldmerk of logo. Het draagt bij of doet - wanneer niet passend - afbreuk aan de boodschap die je wilt uitdragen.

Een lettertype is een weerspiegeling van van je bedrijf

En er zit wel degelijk een psychologie achter de keuze van een font. Een font met schreef bijvoorbeeld, heeft een andere uitstraling dan schreefloos font. Maar ook de vorm of dikte van letters heeft invloed. Verschillende kleuren roepen verschillende emoties op bij mensen, niet? Wel, zo is het ook met lettertypes. 

De keuze van hét lettertype is dus een belangrijke oefening voor elk bedrijf. Die ene, op maat gemaakte typeface die perfect aansluit bij de uitstraling van je bedrijf. Die bijdraagt tot de uniciteit en herkenbaarheid van je merk. Meer nog, sommige fonts zijn zo sterk dat ze je merknaam in één klap tot logo bombarderen.

Enkele voorbeelden van custom made corporate typefaces:

Naar overzicht
Chiel De Cuyper
Design & Project Management

Chiel heeft een vol decennium ervaring op de teller, die hij bij Lavagraphics verzilvert op het gebied van projectbeheer en grafisch ontwerp.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak