Creëer je eigen waardepropositie

Bepaal zelf je waardepropositie

De reden dat klanten het ene bedrijf boven het andere verkiezen. Dat is - met een groot woord - de waardepropositie. Het is de bundel van producten en diensten die waarde creëren voor een specifiek klantsegment.

Lees verder …

Bedrijven moeten hun producten anders aan de man of vrouw brengen

Zet je klant centraal

Beeld je in. Zaakvoerder van KMO belt IT-bedrijf met een probleem. Hij wil namelijk overal en altijd toegang tot zijn bestanden én dat zijn mails op alle toestellen in sync zijn. Die klant is niet op zoek naar een product, maar naar een oplossing.

Lees verder …

Klanten zijn op zoek naar vertrouwen

Branding: gebakken lucht of doordacht proces?

Branding, in communicatiemiddens vaak het mikpunt van spot. Het schriele neefje van advertising, met z’n hoge productiewaarden, bekende koppen en indrukwekkende budgetten. Logo’s en branding zijn nochtans even omnipresent, maar worden onderschat. Behalve door zij die zélf voor de taak staan om een naam en logo voor hun business te moeten kiezen.

Lees verder …

Verticale filmpjes speciaal voor mobiel gebruik

Verticaal is het nieuwe horizontaal

Video op smartphone kent een explosieve groei. En die video's bekijken we met z'n allen verticaal op ons mobieltje. Bijna niemand draait z'n smartphone nog een kwartslag, toch? Bovendien geeft een ouderwetse horizontale video een piepklein beeld, geflankeerd door storende zwarte balken. En dat is zonde.

Lees verder …

De gebruiker centraal in elk design

Wie staat centraal in élk design?

Alles moet rond de gebruiker draaien. User-centered design heet dat. Klinkt als iets dat in een koffiebar in de Meatpacking District van New York is bedacht, inderdaad. Iets van de schelmengeneratie dat ongetwijfeld weer webgerelateerd is. Dat laatste gaat voor een deel op. Maar van die eerste stelling is niets waar.

Lees verder …

Op zoek naar een tool voor newsletters en mailings?

Wervende mailcampagnes, cijfers en statistieken.

Zeg het met lavaMail