Een huis zonder fundamenten blijft ook niet staan

Vuistregels voor een stevig concept

Wie een huis bouwt, begint niet met het dak. Een goeie fundering is dus noodzakelijk, daar is iedereen het over eens. Maar het belang van een stevig onderbouwd - pun intended - concept is minder tastbaar. Da's jammer, want een concept is meer dan een creatief denkproces. Het ontwikkelen, doorvoeren en continu bewaken van een goed concept leidt net tot een afgewerkt en verzorgd project. Net zoals die ondergrondse fundering onzichtbaar is voor de bewoner, maar wel het hele huis recht houdt.

Lees verder …

Wees voorbereid. Maak een back-up van je bestanden op 31 maart

Slimme back-up tips

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je wacht geduldig op je koffie terwijl je nog een allerlaatste keer door de presentatie voor die belangrijke meeting scrolt. De ober komt eraan met je koffie en struikelt. In een wanhopige poging om zijn evenwicht terug te vinden, slaat hij zijn armen wild om zich heen. De hete koffie vliegt door de lucht en belandt op jouw laptop. Je computer inclusief al je bestanden is rijp voor het containerpark. En die belangrijke meeting, die wordt een regelrechte ramp.

Lees verder …

To rebrand or not to rebrand...

Vernieuwen om te vernieuwen is niet ok. Je kan je beter eerst afvragen of je huidige branding niet beter kan. Of met andere accenten. Doch vaak is een totale rebranding wel aangewezen. Wanneer precies? Onderstaande checklist bepaalt (mee) of de tijd rijp is.

Lees verder …

Het bedenken van de strategie

We've printed all the best for 2017!

Communicatie moet blijven hangen, en dat is voor meer triviale zendingen zoals de vele kerst- en nieuwjaarswensen die op uw schouw staan niet anders. We streven er steeds naar om origineel uit de hoek te komen en onze ambitie voor 2017 vormt hierop geen uitzondering.

Lees verder …

#instagram #lesson no. 1

Met 500 miljoen gebruikers is Instagram een big deal. Wat het als little fish niet makkelijk maakt om op te vallen in die oceaan van posts. Leuk dat familie en vrienden je posts liken, maar stiekem willen we allemaal dat de hele wereld onze foto's of filmpjes 'heart'. Maar hoe ronsel je eigenlijk Instagramvolgers? Beter nog, hoe behoud je ze en laat je ze in interactie gaan met je bedrijf? Het antwoord vind je hieronder, in ons lesje fanbase-101.

Lees verder …

Een goeie communicatiestrategie is een solide basis voor de groei van je organisatie

Strategie is alles

Je wilt graag een nieuwe website en huisstijl? Simpel, je vraagt enkele offertes bij communicatiebureau's, gaat voor de beste en de kous is af. Of niet?

Lees verder …

Creëer je eigen waardepropositie

Bepaal zelf je waardepropositie

De reden dat klanten het ene bedrijf boven het andere verkiezen. Dat is - met een groot woord - de waardepropositie. Het is de bundel van producten en diensten die waarde creëren voor een specifiek klantsegment.

Lees verder …

Bedrijven moeten hun producten anders aan de man of vrouw brengen

Zet je klant centraal

Beeld je in. Zaakvoerder van KMO belt IT-bedrijf met een probleem. Hij wil namelijk overal en altijd toegang tot zijn bestanden én dat zijn mails op alle toestellen in sync zijn. Die klant is niet op zoek naar een product, maar naar een oplossing.

Lees verder …

Op zoek naar een tool voor newsletters en mailings?

Wervende mailcampagnes, cijfers en statistieken.

Zeg het met lavaMail