“It is a happy talent to know how to play”

Ralph Waldo Emerson

Je jeugd herbeleven?

Realiseerde jij je ook dat je een passie hebt voor architectuur bij het bouwen van je eerste huis met LEGO-stenen? Met LEGO House bracht BIG-Bjarke Ingels Group en LEGO de speelgoed schaal van de klassieke LEGO-baksteen op architectonische schaal, en vormden enorme tentoonstellingsruimten en openbare pleinen die de cultuur en waarden belichamen die centraal staan ​​in alle LEGO-ervaringen.
 

'Spelen', een nieuwe dimensie!

 

Wat houdt jou wakker?

Een geschat productiebudget van 200 tot 300 miljoen dollar maar het lettertype werd Papyrus.

Intussen zijn we 8 jaar verder en ons voltallig grafisch team houdt er nog slapeloze nachten aan over. Gelukkig zijn we in goed gezelschap. Check deze hilarische sketsch van SNL met Ryan Gosling.

Unspirational quotes

Je kent ze wel, de cheesy Tumblr quotes in een kinderlijk lettertype geprojecteerd in de lucht of vakkundig gecopy-pasted op een waterverfwerkje. Deze Instagrammer had er duidelijk zijn buik van vol en steekt er op geniale wijze de draak mee. Ontdek vooral zelf. 

Het leven zoals het is: kantoor.

Afwisseling is belangrijk in een productieve werkomgeving. Dat geldt zowel voor afwisseling in de job als voor afwisseling tussen job en ontspanning. Maar soms kun je de twee gewoon heerlijk combineren met hilarische resultaten tot gevolg. Laat je vooral inspireren met deze fotoreeks.

Belgische wegenwerkers

We kennen allemaal het cliché van de ene arbeider die aan het werk is en de andere zeven die toekijken, leunend op de spade of slurpend van dat blikje Cara Pils. De Belgische straatkunstenaar Jonathan Pauwels aka Jaune weerlegt dat cliché met de reeks 'Street Intervention'. Hierin creërt hij scènes die gegarandeerd een glimlach op je gezicht toveren als je deze kleine werkers bezig ziet. 

Lachertje!

Millennials denken altijd dat ze het warm water hebben uitgevonden. Zo ook over die sympathieke gele smoeltjes op onze smartphones: emoji's. Maar de smiley bestaat al sinds 1963 en hebben we te danken aan ene Harvey Ball. Deze man gaf echter niet veel aandacht aan zijn ontwerp van toen 45 dollar en het werd al snel publiek domein. 

 

Adapt to survive

Wist je dat beroemde merkproducten soms een andere naam aannemen afhankelijk van het land waarin ze worden verkocht. Zo heet 'Burger King' in Australië 'Hungry Jack's' omdat de naam daar reeds was ingenomen door een ander bedrijf. 

Het Franse Axe moest zijn naam dan weer aanpassen omdat in Engelstalige landen een bijl niet meteen doet denken aan parfum. 

Onze Meneer Proper is de recordhouder en krijgt zowat in elk land een andere naam. Vaak gewoon de letterlijke vertaling, maar hier en daar duikt ook een volledig andere benaming op.

Bron: DesignTaxi

Kleur bekennen... in de rechtbank

Kleuren zijn een belangrijk asset in een branding. Ze bepalen in grote mate de look and feel van je merk. De kleur moet ook je doelgroep aanspreken. Frisse kleuren zijn aangewezen voor een jong doelpubliek, daar waar een ouder publiek liever op zachte kleuren kijkt. 

Sommige bedrijven spelen hun kleurgebruik zo goed uit dat je ze vaak kunt herkennen aan dat ene kenmerk. Denk maar aan Coca-Cola-rood of Tiffany & Co-blauw. Dergelijke merken laten dan ook hun kleuren pattenteren en maken zich daarmee de wettelijke eigenaar van die tint. 

Volgend filmpje toont je zeven wereldfirma's die hun kleuren beschermen met een leger aan advocaten. Best even checken dus voor je aan je volgende branding begint. 

#365 Unpacked

Hij startte met zijn project in 2011 en hield vol tot 2015. Vier jaar lang hield de Rijselse fotograaf Antoine Repessé zijn recycleerbaar afval bij om een punt te maken. Hij wil ons doen nadenken over ons gedrag als consument. Dat punt maakt hij nu met een krachtige fotoreeks die hij '#365 Unpacked' doopte. 

Bron: boredpanda.com

 
1 / 20