“It is a happy talent to know how to play”

Ralph Waldo Emerson

Waarom typografie er toe doet…

“Typography is the art and technique of arranging type to make written language legible, readable, and appealing when displayed” — Wikipedia

#Laidlawsrule

De eerste zin van een verhaal is crusiaal. Deze moet krachtig genoeg zijn om de lezer meteen te prikkelen om verder te gaan. De daaropvolgende zin moet dat gevoel versterken. Geen makkelijke opdracht. Eén schrijver kwam echter met een geniale tweede zin, die nagenoeg elk verhaal de moeite waard maakt.

Etna spuwt weer lava

Op het Italiaanse eiland Sicilië is de Etna weer uitgebarsten.

Bron: De redactie

 

Evolve or die

IKEA, velen hebben een haat-liefdeverhouding met deze meubelgigant.  De liefde veelal vanwege het gunstige kostenplaatje. De haat sowieso door de onduidelijke plannetjes en (letterlijk!) 1000 onderdelen die nodig zijn om je kastje bijeen te houden. 

Dat laatste heeft IKEA nu getackeld met een geniaal puzzelsysteem. Jaren hebben ze gewerkt aan dit systeem om de grootste frustratie ooit voor goed verleden tijd te maken. 

Lasermarketing in de versafdeling

Pech voor de verzamelaar van de kleine fruitstickertjes maar een grote win voor de natuur. Meer en meer supermarkten laten het stickerlogootje achterwege en merken hun koopwaar door middel van lasertechnologie. Direct op de verpakking, door de natuur voorzien: de schil.

Cynische songs

Illustrator Hugleikur Dagsson tekende enkele letterlijke interpretatie van bekende songs uit. Onmiskenbaar doordrenkt met zwarte humor, enjoy!

Bron: Fubiz.net

Spotify kent je

Spotify zit op een goudmijn van data en speelt die nu uit in haar laatste billboardcampagne, de grootste die ze ooit hadden. Van de V.S. en Mexico tot in Duitsland en zelf Australië vind je de levensgrote reclameborden terug. Centraal staan de vreemde gewoontes van Spotify-luisteraars.

Bron: www.bloovi.be

 

Tuin der lusten

Afgelopen zomer bezochten we met het team het MOTI museum in Breda. En zagen er deze hedendaagse interpretatie van de tuin der lusten. Uren kijkplezier.

 

#LastSelfie

Het is al even geleden, maar toch deze campagne blijft een goede insteek. Bekijk waar je doelgroep actief is. Speel de sterkte van een bestaand (in dit geval sociaal) netwerk uit. Koppel daar een erg krachtige boodschap aan et voila #LastSelfie’s Impact.

Bron: WWF

Lego saves lives!

Iemand heeft het haar van een lego-figuurtje levensgroot nagemaakt als... fietshelm! Shut up and take my money! #everythingisawesome.

 
1 / 19