Breng uw communicatie met gevoel voor ritme

Een goed communicatieplan moet in de eerste plaats haalbaar zijn. Samen met onze klanten staan we daarom stil bij essentiële vragen zoals: ‘Wie zijn uw klanten?’ Wat maakt uw initiatief zo uniek?’ En … ‘Welke content zetten we hiervoor in?’

Een goede contentkalender maakt het voor iedereen duidelijk wanneer en wat er geschreven moet worden.
Een goede contentkalender maakt het voor iedereen duidelijk wanneer en wat er geschreven moet worden.

Via relevante content profileert u zichzelf, uw mensen en uw bedrijf als een expert binnen uw vakgebied. Als mensen nood hebben aan informatie gaan ze hier actief naar op zoek via het internet, hun sociaal netwerk, artikels in magazines … Weinig inspirerende boodschappen worden alsmaar meer doorgespoeld of weggeswiped, verliezen aan impact en lopen het risico om budgetvreters te worden.

Communicatie zonder plan is als winkelen zonder boodschappenlijstje. Na anderhalf uur in de winkel staat u met een kar vol overbodige spullen en een rothumeur opnieuw aan uw wagen. Never again.

Bijkomend voordeel van goede content met een hoge waardering van uw doelpubliek, is een hogere positie in de zoekresultaten.

Uiteraard is het belangrijk dat uw relevante informatie tot bij uw klant geraakt. Hiervoor biedt een contentkalender met spreidingsplan structuur, overzicht en rust.

Een goede contentkalender maakt het voor iedereen duidelijk wanneer en wat er geschreven moet worden. Het biedt een kader voor creativiteit en neemt de onzekerheid weg over wat wel en niet verteld kan worden. Bij het opstellen van een planning nemen we, naast onze analyse na de strategische workshops, steeds onderstaande principes mee:

Beginnen doet u met de basics …

Plan vooraf reeds gekende ‘evenementen’ in. Maak een overzicht van de evenementen die relevant zijn voor uw bedrijf en verwerk ze in de kalender. Kwestie van deze op tijd te kunnen voorbereiden.

… met gevoel voor maat …

Hou rekening met de verschillende types content in uw spreiding. Wat meer tijd vraagt om voor te bereiden moet ook vroeger kunnen opgestart worden.

… en ritme

Hoe realistisch uw planning is, hangt enerzijds af van de eigen middelen die u hiervoor kan vrijmaken. Anderzijds moet de frequentie ook binnen uw mogelijkheden liggen. Als het drie maanden duurt om één project te lanceren kunt u niet elke twee weken een nieuwe launch inplannen.

Lavagraphics creëert creatieve communicatie met een duidelijk doel. We brengen strategie, branding, communicatieplanning en verspreiding voor u op één lijn.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak