Branding en communicatie voor evenementen

Bedrijfsevenementen zijn de perfecte gelegenheid om klanten en leveranciers, die u wekelijks mailt, persoonlijk te ontmoeten. De ongedwongen sfeer leidt tot boeiende gesprekken waarbij u uw doelgroep nog beter leert kennen. Tijdens dit evenement heeft u bovendien de volledige regie van uw merk- of productbeleving in handen.

Eventbranding vraagt om een totaalaanpak
Eventbranding vraagt om een totaalaanpak

Onze overvolle agenda’s zorgen er echter voor dat we steeds moeilijker te strikken zijn voor een evenement. Het ontwerp en de inhoud van de uitnodiging moeten meteen aanslaan: de beleving van uw evenement begint bij die éne enveloppe of mailing

Een tot in de puntjes georchestreerde totaalbeleving die uw boodschap overbrengt, is niet altijd eenvoudig. Hoe zorgt u voor een evenement vol verwondering? Voor de invulling en logistieke organisatie verwijzen we u graag door naar een ervaren partner, maar de branding en communicatie is right up our alley.

Elke evenement is natuurlijk uniek. Afhankelijk van de aanleiding of het doel van uw evenement, verschillen uw noden en wensen. Toch kunnen we drie belangrijke fasen binnen de communicatie rond uw evenement onderscheiden:

  1. De uitnodiging en campagne hierrond
  2. Het verspreiden van belangrijke en praktische informatie en het enthousiast maken van de genodigden
  3. De evaluatiecampagne en eventueel postevenement

De kracht van iedere campagne, of u die per post, mail en/of koerier bezorgt, valt of staat met de opbouw van uw adressenbestand. Stel uzelf daarom de volgende vragen:

Hoe gericht en persoonlijk is mijn communicatie? 

Hoe beter u uw klant kent, hoe persoonlijker u hem kunt benaderen. Stuur bijvoorbeeld geen mailing in twee talen, maar segmenteer uw klanten volgens de taal die ze spreken en bezorg elke groep een mailing in de juiste taal. 

Via welke kanalen kan ik mijn doelgroep bereiken?

Net zoals uw postzegel geen garantie biedt dat uw brief geopend én gelezen wordt, raakt een mailing al snel ondergesneeuwd in een volle mailbox. Het is niet ondenkbaar dat uw mailing niet tot bij de juiste persoon raakt. Probeer uw klant daarom op meerdere manieren te bereiken. 

Zodra er een eerste contact is, ontstaat er een dialoog. Zorg ervoor dat u bij aanvang van uw communicatie hier een goed overzicht van heeft. Hoe? Wij stippelen voor u een flow uit waarbij keuze voor media, boodschap, timing en doelgroep naadloos op elkaar zijn afgestemd. 

Bij Lavagraphics werken we altijd graag mee aan evenementen. Als uw department of communication zorgen we ervoor dat de communicatie rond uw evenement een schot in de roos is. 

Benieuwd hoe we dit aanpakken?

Bekijk enkele evenementen die we met onze communicatie in de verf hebben gezet.

Naar overzicht
Pieter Langeraert
Creative Partner

Creative partner/director/held en grafisch designer met spitspositie. Drukwerk-specialist par excellence.

Meer over dit onderwerp?

Geïnspireerd door deze post of honger naar meer? Kom gerust eens langs.

Maak een afspraak